Click pe imagine pentru a o vizualiza la o dimensiune marita. Ulterior mediteaza la urmatoarele intrebari:
- Care sunt nivelurile de inteligenta ale firmei pe care o reprezinti?
- Cat de puternice sunt aceste niveluri de inteligenta?
- Exista o legatura intre nivelurile de inteligenta ale firmei si nivelul acesteia de dezvoltare si de competitivitate?
- Exista un ritm de dezvoltare al firmei dat de formulele/strategiile:
- un junior SI un senior SI un expert la un ucenic? SAU
- un junior SI doi seniori la un ucenic? SAU
- un junior SI doi experti la un ucenic? SAU
- un senior SI doi experti la un ucenic? SAU
- doi seniori SI un expert la un ucenic? SAU
- trei seniori la un ucenic? SAU
- … alte combinari ale celor 4 niveluri de inteligenta superioare nivelului de ucenic?
Aceste formule au la baza o distribuire simpla a timpului efectiv de lucru dintr-o zi lucratoare de 8 ore. Ucenicul trebuie sa invete. Nu poate sa o faca doar pe cont propriu si atunci este nevoie ca cineva din firma sa se ocupe de el. Si atunci ne punem o intrebare logica: cat timp poate fi indrumat ucenicul pe zi lucratoare de un angajat al firmei de pe un nivel superior de inteligenta? Din punctul nostru de vedere, un raspuns, aferent unei dezvoltari durabile a firmei, este: in medie o ora si 30 minute pe zi lucratoare de 8 ore. Toti cei implicati sunt angajati full-time ai firmei.
Rezulta faptul ca 3 angajati de pe niveluri superioare de inteligenta vor investi 4 ore si 30 de minute in dezvoltarea inteligentei ucenicului, ramanandu-i acestuia un timp de 3 ore si 30 de minute pentru „munca de jos” si pentru studiu si exercitiu individual, astfel sa nu poata fi afectata productivitatea firmei. Ca doar nu ucenicul este productivul din firma, nu?
NOTA: termenul de inteligenta este utilizat in acest articol cu sensul de competenta.
Autor: Cristinel Mazilu